Mer blod gör ”den” större

Training stärker hjärnan, commenterar iForm plus tidning Expressen. Utan training, hjärnan skrumpnar. Med training det pumpas mer blodet till hjärnan.

Det är knappt nogån nytt, som vi training ”crazy” känner till, väl. Tex Albert Einisten, Jean-Paul Sartor, Stefphen Hawkin – ja alla de holl på me’ body building.

Charles Darwin – det var även han som invent parcour. Ni visste det inte va?

Se’n jag kom til Sverige från USA, nu det 18 år, jag har många undervisat på min gym i Stockholm. Så, der har jag märkt att många dom smartaste proffessorer kommer regelbundet training. Kan stolt säga att min gym har 80 procenten av proffessors från Stockholms university.

Min tips för utröna om en man är smart: kolla på biceps. Eller: spelar han american footboll, han boxas på elit level? Där du har dom smartaste i society. Man kan även i skogen gå, tuff training gå i terrein och skjuta den varg – som alla vet jäger mycket blod på hjärnan.

Oh well, den med jeger only ett liten skämt, ha ha! Som alla vet vargjeger är Sverige’s hillbillies.

Bloden i min hjärna mig inspire, ger infallen.

Dom starkaste hjärtana också hade ”störst” hjärnor, dom på Boston University upptäckt. Javisst. Påpeka dock att kvinner har mindre hjärnor än men, men då det ingen difference mellom intelligence.

Big is beautiful. Pump your brain. Welcome til min gym!

Paul Boy-Johnson
Big Boy Gym, Stockholm